torsdag 21 april 2011

Känn ingen sorg för mig Göteborg!

Har försökt glömma förra lördagens lopp på Åby så gott det går och som verkligen inte gick min väg. Sporten var underbar att skåda men mina spel var helt iskalla. För andra veckan i rad så vann inte en enda streckfavorit på V75!!! Min rank var inte mycket att hurra för. Den var på 3780 rader (7-1-3-3-2-5-6). Min stora idé Mellby Toker gjorde bort sig direkt med en galopp. Kommer väldigt sällan rätt med spel när Johnny Takter kör. Senast jag vann ordentligt med pengar med Johnny som kusk var i Elitloppsfinalen ifjol! Tur att man i övrigt hade en underbar helg i Götet. Det var otroligt kul att få träffa gamla och nya bekanta under helgen. Känner dock av sviterna från hålligånget fortfarande!

Nu är det påsk och det vankas fina lopp under hela påskhelgen. Russinet i påskkakan måste vara Prins Carl Philis Jubileumspokal för 5-åriga hästar på Färjestad under långfredagen. Där ska hästar som Alvena Pele, Dont Wear PJS, Prince Tagg, I Wont Dance och Sebastian K. försöka lägga beslag på förstapriset på 250000kr.

Påskaftonens V75 ska avgöras på Rommetravet. Har inte hunnit lägga ner så mycket tid på denna omgång under veckan så jag får se om jag hinner hitta något spelvärt tills på lördag?

Nästa helg är det dags att fira Valborg i Finland i samband med Finlandia-Ajo på Vermo i Helsingfors. Av rapporterna att dömma så blir loppet ingen höjdare. Definitivt klara för loppet är Commander Crowe, Plantagenet och Red Hot Dynamite. Även Noras Bean siktar mot loppet men har inte ännu fått klartecken från arrangörerna. Stig H verkar inte skicka någon häst till loppet trots att han ska till Finland med Trav Ohoj-kryssningen. Startlistorna till Vermos lopp blir klara under söndagen. Mer om detta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar