torsdag 7 april 2011

"Svensken" svek inte...

Lyckades sätta V6:an på Valla ikväll. Tyvärr så lyckades jag inte jobba bort favoriten El Sueco i första avdelningen. Han kunde inte ta spets av egen kraft men tyvärr så var det fel häst som tog spets, A Step Further, och han valde att släppa till favoriten redan efter 300 meter. Loppet var över i och med detta. Enda skrällen kom i nästa avdelning då vinterns succétränare på Valla, finske Ari-Pekka Pakkanen, återigen fick en seger nu med 48-oddsaren Enter Flamboyant. Han var streckad på endast 2% av kupongerna vilket i mitt tycke var i underkant. Han agerade godkänt om än aningen trögt i sin första start i Sverige och jag förväntade mig en mycket bättre prestation denna gång. Tyvärr så hände det inget i dom övriga loppen och utdelningen stannade på 3380 kronor för sex rätt. Jag spelade givetvis endast för sex rätt och kunde därmed inkassera 8450 kronor på mitt system. Jag rankade in omgången på endast 18 rader (3-6-1-1-1-1). Jag får hoppas att jag fortsätter att ranka lika bra till på lördag och att skrällarna sitter i rätt lopp. Fick även in ett par tvillingar så kvällen var lyckad!

Med oss till nästa gång tar vi Herbie Sisu som gjorde en okej debut i nolloppet för Nurmos. Han fick dra tåget i tredjespår sista 600m och höll bra. Det är fin typ av häst som enligt stallet är väl förberedd och det var svårt att ta något från kön idag i och med att man körde lustempo framme i spets samt att banan var vindsnabb. Passas bör också en annan Nurmos-häst nämligen stoet Global Mix. Hon har riktigt bra form enligt stallet och avslutningen i vida spår från kön till andraplatsen var mycket bra. Passas med ett vettigt läge nästa gång.

Ulf Ohlsson tog sin 3000:e seger med El Sueco. Han är just nu tvåa i allsvenska körsvensligan och har knappat in på Björn Goops ledning rejält dom senaste veckorna. Han kör också väldigt mycket och det blir intressant att se ifall han kan fortsätta hota Goop i kuskligan över hela säsongen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar